Een succesvol verandertraject of cultuuromschakeling

Let’s Amplify your event

Fusies, overnames of nieuw leiderschap liggen vaak ten grondslag aan verandertrajecten. De wereld om ons heen verandert snel net als bedrijven of hun klanten. Hoe ga je daar als bedrijf mee om? Is er een cultuuromschakeling gewenst? Hoe hou je je mensen ‘aan de bal’ en voorbereid op veranderingen? Dat red je niet met een e-mail of een berichtje op intranet. Events zijn hier een uitgelezen middel voor. Bijvoorbeeld door het beïnvloeden of doorbreken van bestaande groepsdynamiek. Door mensen te inspireren en te motiveren om dingen anders aan te pakken. Wij helpen je graag om op een creatieve en effectieve manier die verandering teweeg te brengen.

Voordelen Amplify

  • Regie/productie: we regelen de complete logistiek, je hoeft alleen het applaus nog in ontvangst te nemen.
  • Eventdesign: álles wat je ziet en hoort, bedenkt, ontwerpt en regelt Amplify.
  • Content: we maken een contentmarketingplan voor je waarin een hoop mogelijk is. Denk aan video’s, blogs, vlogs, plogs, stories en livestreams.

Hoe koester je de bedrijfscultuur bij een verandertraject?

Amplify’s gouden tip

‘Cultuur is alles’, deze uitspraak is van Lou Gerstner, die bij IBM een van de meest succesvolle verandertrajecten in de geschiedenis heeft geleid. Ook al snapt iedereen dat cultuur belangrijk is, toch gaat het nog vaak mis. De bedrijfscultuur wordt genegeerd, of gezien als een erfenis uit het verleden. Of verandermanagers raken zo gefocust op structuur en formele procedures dat ze vergeten dat het om mensen gaat, met sterke emoties, die een cultuuromschakeling moeten maken. Maak daarom juist gebruik van de bestaande cultuur. Probeer deze niet koste wat het kost te veranderen, maar haal er emotionele energie uit en maak gebruik van de manier waarop mensen al denken, werken en zich gedragen om zo een boost te geven aan het veranderinitiatief.

Neem contact op

This post is also available in: Engels