Civolution

Verbinding dwars door alle grenzen en tijdzones heen
De opdracht is als volgt: een vijfjarig jubileum, 150 medewerkers werkzaam op 4 continenten en een doel: creëer een onvergetelijk op maat gemaakt event waarbij we onze successen vieren en aan teambuilding doen, zonder dat de medewerkers hoeven te reizen….

Dus ontwikkelen we een hybride event vol met gamification. De optimale combinatie van online en offline activiteiten, dwars over alle grenzen en tijdzones heen. Met een guerrilla-actie tijdens de MT-vergaderingen in verschillende landen komt er op elke locatie een gigantische doos de vergaderruimte binnen. In deze doos zitten alle benodigdheden voor Civolution The Game.

Civolution The Game

Door een virtuele stagiaire wereldwijd alle medewerkers opdrachten te laten uitvoeren barst de interne strijd los en is de competitie voelbaar. Een week lang staan alle kantoren op alle continenten digitaal met elkaar in verbinding en zijn de werknemers in een spannende on- en offline race verwikkeld. Zonder het te weten spelen de teams uiteindelijk allemaal in één Civolution The Movie.

Première: Civolution The Movie

De verschillende kleine opdrachten moeten door de medewerkers worden geüpload in een speciaal gebouwd online platform. De voortgang en de scores kunnen zo worden bijgehouden en met de andere landen worden gedeeld. De interne strijd barst los.

Zonder precies te weten wat het resultaat na afloop zou zijn spelen alle teams stiekem mee aan hetzelfde eindproduct: de humoristische film Civolution The Movie. De première van Civolution The Movie is onderdeel van de zeven gelijktijdig plaatsvindende evenementen over de verschillende continenten, dit door middel van een plug-and-play online presentatie die alle landen tijdens hun eigen slotfeest via een click-through  kunnen bekijken. Dit alles exact op de 5e verjaardag van Civolution.

Het resultaat

Door middel van teamwork en gamification hebben alle medewerkers de missie volbracht: een onvergetelijk event om de successen van Civolution te vieren, waarbij iedereen vol enthousiasme heeft samengewerkt en elkaar beter heeft leren kennen. Het maken van Civolution the Movie bleek niet alleen dé manier om het effect van de boodschap te versterken, maar is ook nog eens een extreem persoonlijk aandenken van alle medewerkers van het bedrijf.

Meer weten over het effectief inzetten van hybride technieken en gamification, neem dan contact met ons op!
Lees hier een interview met ons over Gamification in evenementen. Of lees ons blog met 7 tips voor de inzet van gamification op evenementen.

Aantal gasten: 150
Locatie: Wereldwijd

event-hybride-gamification

This post is also available in: Engels