Interview Melissa Van Rooijen – van Houten in Events.nl

Events_Amplify_EventMarketing_artikel

‘Amplify EventMarketing’, de naam zei ons in eerste instantie niets. Toch blijkt er op de website al een respectabel portfolio van opdrachtgevers terug te vinden. Tijd om op onderzoek uit te gaan en te kijken welk verhaal er achter deze naam schuilgaat. Een jonge hond, of toch een oude rot in het vak?

Energiek

Bij HNK Utrecht komt een energieke jongedame ons tegemoet. HNK staat voor Het Nieuwe Kantoor en heeft als slogan ‘het middelpunt van ondernemend Nederland.’ Misschien een tikkeltje arrogant, maar als we binnen zijn vergeven we ze dat direct: wat een bruisende vibe van jonge creatieve onder- nemers hangt hier. Het is direct duidelijk waarom Amplify hier kantoor houdt.

‘Time flies when you’re having fun’

11 jaar geleden richtte Melissa van Houten samen met een compagnon een eventbureau op, toen nog onder de naam MI Marketing. ‘We zijn dat bedrijf gestart op basis van één opdracht en het was helemaal niet de bedoeling hier lang mee door te gaan,’ vertelt Melissa. Maar na die ene opdracht volgde een andere, en nog één, tot ze 10 jaar en vele opdrachten verder waren. Vorig jaar was de tijd rijp voor verandering en ging Melissa alleen verder met het marketingbureau onder de nieuwe naam: Amplify EventMarketing. Vandaar dat wij de naam nog niet kenden; hij bestaat nog maar kort.

‘Ik wilde een naam die beter benadrukt wat wij doen als team’

Rode draad

De naam Amplify is gebaseerd op ervaring. Melissa en haar team hebben de afgelopen jaren bijzondere events neergezet en honderden klanten blij weten te maken. Terugkijkend op deze evenementen is er één rode draad te ontdekken: het event staat nooit op zichzelf. Het voor- en na traject is minstens zo belangrijk. Dit versterkt de dag zelf en maakt de meerwaarde van het project duidelijk. Een visie die de oprichtster al vanaf het begin nastreeft en die nu ook in de naam van het bureau verwerkt is: ‘Ik wilde een naam die beter benadrukt wat wij doen als team. Amplify betekent versterken. In ons geval versterken we het bedrijf, of een merk, of een product. Daarnaast is het ook een term uit de muziek (amplifier = versterker) en willen we aangeven hoe belangrijk audio, muziek en techniek in onze concepten zijn.’

Amplify EventMarketing dus. Een naam die eigenlijk al vanaf de start op zijn plaats was geweest, maar die toen minder tot zijn recht was gekomen zonder het bewijs van alle prikkelende events van de afgelopen jaren. En een naam die ons alle vertrouwen geeft dat deze noemenswaardige evenementen worden voortgezet in de toekomst.

‘Deze strategische kant van eventmarketing, het creëren van een meerwaarde, is voor ons heel normaal.’ ‘Vanaf de eerste opdracht ruim 10 jaar geleden heb ik met mijn team daar de focus op gelegd en we merken nu dat daarmee een solide basis is ontstaan.’ Melissa vertelt enthousiast over de terugkerende klanten en de groei die het bureau ieder jaar heeft doorgemaakt. ‘Zelfs tijdens de crisis bleef alles doorlopen en dan zie je hoe het is om een vast klantenbestand te hebben. Als referenties na verloop van tijd voor zich gaan spreken dan heb je blijkbaar toch iets goed gedaan.’ Het is duidelijk dat de eigenaresse niet graag opschept over de successen, maar enige trots is hier toch wel op zijn plaats.

Als referenties na verloop van tijd voor zich gaan spreken dan heb je blijkbaar toch iets goed gedaan

Divers en duurzaam

Diversiteit is erg belangrijk voor Amplify. Waar in de beginperiode vooral grote beurzen werden georganiseerd, zijn dat nu meer strategische evenementen maar voor een zeer uiteenlopende doelgroep. ‘Ik vind het heel leuk om de ene keer een nieuw concept te ontwikkelen voor een miljoenenverzekeraar, en de andere keer met een kleine start-up om de tafel te zitten of een studiereis voor de overheid te plannen. Ik geloof dat deze dynamiek heel belangrijk is voor mijn bureau en dat we breed inzetbaar zijn door de ervaring met verschillende type evenementen’ vertelt Melissa. Bij ieder project wordt veel aandacht besteed aan duurzaam ondernemen. Al geruime tijd is Amplify lid van MVO Nederland en waar mogelijk wordt streng toegezien op de toepassing hiervan. Melissa: ‘Op deze manier een event organiseren is natuurlijk al een tijdje hip in evenementenland, maar de kunst is om het te allen tijde toe te passen, zonder dat de klant daar extra voor moet betalen.’

Loyaliteit

Deze successen worden natuurlijk niet behaald zonder het krachtige team van eventmanagers. ‘Alle evenementen die we doen moeten fantastisch zijn. Ik geloof dat je dat alleen kunt bereiken met hele goede mensen die graag voor je werken. Als iedereen gelukkig is, dan ben ik dat ook, en dat merken klanten.’

Als wij vragen naar de ambitie van het bureau draait het ook niet zozeer om groter of meer. Het draait met name om kwaliteit: Melissa: ‘Wat je geeft dat krijg je ook terug. Dus de loyaliteit aan mijn mensen, onze vaste partners en klanten, dat is ontzettend belangrijk. Op deze manier kan ik blind vertrouwen dat het goed komt en kan ik bij iedere klant weer zeggen dat ze zich nergens zorgen om hoeven te maken.’

Het gesprek gaat nog een tijdje door en de meest fantastische, dan wel hilarische of indrukwekkende gebeurtenissen van recente events worden uit de doeken gedaan. Inclusief het verhaal over de organisatie van een hybride event voor een start-up met 200 medewerkers verdeeld over 10 kantoren we- reldwijd, waarvoor ze in Londen genomineerd zijn voor een Event Technology Award. Maar het is ons allang duidelijk: Jonge honden zijn het nog steeds, maar de term ‘oude rot in het vak’ is hier ook zeker op zijn plaats.

Meer weten wat wij voor uw evenementen kunnen betekenen als evenementenbureau? Neem dan contact met ons op!

Deel dit artikel