Online evenementen of congres organiseren met behulp van evenementenbureau.

evet-met-amplify

Een belangrijke vraag om jezelf te stellen wanneer je een online evenement gaat organiseren is: kan ik het zelf? Of kan ik bij de organisatie de hulp van een communicatie en evenementenbureau goed gebruiken? Deze vraag stel je eigenlijk altijd wanneer je een evenement gaat organiseren. Of dat nou een fysiek evenement of congres is, of nu in deze tijd een online virtual congres of evenement.

Het antwoord is niet altijd eenvoudig, kan per evenement verschillen en begint vooral bij jezelf. Er zijn een heleboel tools die ontzettend makkelijk en tegen lage kosten echt heel goed werken. Zeker voor online evenementen of bijeenkomsten waarbij de vorm wat meer neigt naar een webinar of live streams met bijvoorbeeld één of enkele sprekers die een eenvoudige boodschap hebben, is dit prima zelf te realiseren. Kun je hier hulp bij gebruiken, dan adviseren wij je graag.

Ook zijn er inmiddels veel aanbieders van video / techniek, locaties, software enzovoort, die dit kunnen en steengoed zijn in het meedenken met de technische kant en die kunnen faciliteren. Die hebben we hard nodig, maar wie kies je? En je kunt het wel technisch mogelijk maken, maar hoe breng je vervolgens je boodschap? En hoe bewaak je de impact en de dynamiek van je online evenement? Net als met een fysiek evenement zijn er binnen een online evenement meerdere disciplines die samen moeten komen om het perfecte (online) congres of evenement te organiseren.

Wanneer je evenement meer behelst, een grote impact moet maken of andere belangrijke marketing/communicatie doelstellingen heeft.  Dan kom je al gauw in onze discipline terecht: EventMarketing en Live Communicatie. Ook een online event is namelijk meer dan alleen het zenden van een ‘opgelezen tekst’ een uitgebreide vergadering of het uitspreken van een persoonlijke boodschap.

Stel jezelf de vraag, net als bij ieder ander evenement: wat wil je bereiken met je online event? Welke online en offline campagne hoort hierbij? Wat zijn de communicatie doelstellingen? Wat is het doel en de boodschap en hoe pas je dit online toe? Het is online misschien zelfs wel moeilijker om impact te maken. Zorg dat je de eventstrategie helemaal op helder hebt.
En het maken van een onvergetelijke indruk, impact maken met je evenement. Of dat nou online of offline is, is nu precies datgene waar wij als bureau van meerwaarde kunnen zijn.

Bedenk ook goed dat je als merk altijd bouwt aan je merkwaarde, uitstraling, reputatie en branding. We zien nu vaak dat deze strenge eisen en wensen over de merkuitstraling nog weleens worden vergeten. Dat is zonde een gemiste kans en kan afbreuk doen aan je merk.

Wij zijn marketingcommunicatiespecialisten gericht op live. Ook wanneer iedereen naar een eigen scherm kijkt. Misschien wel juist als je naar een scherm kijkt!

De jaren waarin een evenement niet meer was dan een spreker met een Powerpoint presentatie liggen al ver achter ons. Laten we online die stappen dan ook maken en niet vervallen in verouderde vormen van zenden. Engagement, interactie en écht de connectie maken. Online is dat net zo belangrijk en misschien zelfs wel moeilijker.

Wanneer je dit bedenkt is de meerwaarde van een bureau is duidelijk. Wij als Amplify kunnen je helpen bij de selectie van de allerbeste tool, de technische set up, de productie, online en offline communicatie rondom het evenement. En belangrijk, de inzet van content vooraf, tijdens en na afloop van je online evenement.

Wij zijn je ideale en onafhankelijke collega die je adviseren, begeleiden zodat we samen kunnen creëren. Bel ons en we creëren graag met je mee.

Meer weten hoe wij als evenementenbureau jouw evenement corona-proof kunnen maken? Plan hier een skype / zoom / webex / facetime/ whatsapp of gewoon een telefoontje. In deze gekke tijden zijn wij op afspraak ’s ook avonds bereikbaar.

Eerst meer lezen over over online evenementen? Lees hier al onze artikelen, nieuwsberichten en blogs.

Deel dit artikel