Zo organiseer je het beste relatie evenement. 

galadinner

Deel 1: 4 event tips voor de organisatie van je relatie evenement.

Een relatie evenement is hét middel om relaties die je weinig ziet of juist diegene die je vaak spreekt met hetzelfde verhaal, eens op een andere manier te ontmoeten. In een ongedwongen sfeer, waar je zelf de regie in handen hebt. En dan is het zaak dat je de juiste snaar raakt bij jouw doelgroep, ze verrast, inspireert en boeit. Maar hoe zorg je er nu voor dat je relaties uit hun stoel komen en dat ze zich écht aan je binden?

We zijn zo vrij geweest om een paar tips op een rij te zetten. Vanzelfsprekend zijn er nog veel meer. We blijven deze lijst daarom aanvullen met steeds nieuwe ideeën.

Wil je tips die specifiek bij jouw event en of bedrijf passen. Open dat chat of stuur een mailtje, we delen graag onze evenementen kennis.  

GOUDEN EVENT TIP 1 – Uit de stoel en in jouw armen

Verplaats je in je doelgroep. Waar ligt de behoefte en de uitdaging? Elkaar weer ontmoeten onder genot van een borrel is natuurlijk leuk, maar vaak geen prioriteit voor (potentiële) klanten wanneer de werkdruk hoog is. Heb je zelf iets nieuws te vertellen [seminar] of te laten zien [productpresentatie] of is het juist beter om aan te haken bij iets in de markt [fieldtrip]. Pak datgene waarvan je weet dat jouw doelgroep ECHT geïnteresseerd is en gebruik dit als basis.

GOUDEN EVENT TIP 2: –  Voor wie doe je dit nou eigenlijk?

Amplify EventMarketing adviseert altijd te starten met een interne kick off met het gehele team om te zorgen voor draagvlak voor het relatie evenement. In deze kick off schets je niet alleen hoe het event eruit komt te zien, maar bepaal je ook de verantwoordelijkheden zoals wie er moeten zijn en wie hiervoor verantwoordelijk is. Daarnaast deel je alle kennis over de doelgroep om tot een zo passend mogelijk eventconcept te komen. Als alle stakeholders aan boord zijn weet je zeker dat je als bedrijf uitstraalt wat je hebt beoogd en de resultaten worden behaald.

GOUDEN EVENT TIP 3– Verleid je doelgroep live

De zaal is gevuld en de aanwezigen zijn vol aandacht. En dan..? Dit is hét moment om jouw boodschap te verkondigen. Maar de tijd van uren ‘zenden’ is voorbij. Laat je doelgroep je verhaal daarom niet alleen horen, maar ook echt ervaren. Kies een pakkend thema waaraan je je programma kan ophangen en voer dit door in je uitnodiging, look & feel van de zaal, video’s en animaties. Zo ademt het hele evenement jouw boodschap.

Zorg daarnaast ook voor een dynamisch en interactief programma, waarbij je gasten niet alleen maar achterover leunend in hun stoel zitten, maar keer op keer verrast en geïnspireerd worden. De wereld verandert, mensen raken sneller verwend, verveeld en afgeleid door bijvoorbeeld de smartphone.

Beleving staat centraal! Leer van trends in de markt waar de beleving door middel van activiteiten en inhoudelijk programma op een ludieke manier met elkaar verweven worden. Stel daarom niet alleen de inhoud ter discussie, maar ook de vorm.

GOUDEN EVENT TIP 4 – Communiceer je boodschap met de nieuwste technologieën

We stipten het al eerder aan: met een evenement wil je prikkelen, vernieuwen, inspireren en origineel zijn. Maar bovenal wil je iemand echt raken en je boodschap overbrengen. De nieuwste technieken kunnen hier op een belangrijke wijze aan bijdragen. Denk aan videomapping, livestreaming voor de thuisblijvers, apps, 3D, hologrammen, gamification of complete hybride events met live streaming. Een wereld aan nieuwe mogelijkheden ligt binnen handbereik, waarbij het uiteindelijk gaat om de juiste mix van digitale en fysieke elementen.

Dit kan nog een ver van je bed show lijken. Inmiddels zijn er honderden app aanbieders die allemaal iets anders of soms meer van hetzelfde aanbieden. De kosten zijn soms hoog en wat levert het nou eigenlijk op. Wij helpen je met plezier door dit doolhof van gamification en creëren iets voor jou wat bereikbaar en nuttig is.

Wil je tips die specifiek bij jouw event en of bedrijf passen. Open dat chat of stuur een mailtje, we delen graag onze evenementen kennis.  

  1. We drinken koffie met elkaar en we luisteren naar je wensen en doelstellingen
  2. Wij maken een plan en presenteren dat, afgestemd op jouw (bedrijfs)strategie
  3. We stellen samen het plan bij n.a.v. jouw op/aanmerkingen
  4. Amplify creërt en organiseert jouw droomevent
  5. Het event loopt gesmeerd en iedereen heeft een topervaring
  6. Doelstellingen behaald! We maken de resultaten zichtbaar

Deel dit artikel